dinsdag 10 april 2012

Project 25: Pillowcase dress: Strawberry

Zoals bekend heb ik al een tijdje naailes bij Signora Anna. Ik ben bij haar al met verschillende projectjes bezig geweest. Van zelfverzonnen rokjes, tot het in elkaar zetten van een tuniek met ruffles en een rits (binnenkort meer). Omdat dit naaien naar meer smaakt ben ik al een tijdje internet en pinterest aan het afspeuren voor leuke zelfgemaakte kinderkleding. Hierbij kom je veel tutorials tegen voor pillowcase dresses. Letterlijk vertaald: kussensloop-jurkjes. Ik vond ze zo leuk dat ik zelf aan de slag ben gegaan. Ik heb als basis niet een rechte lap gebruikt zoals eigenlijk de bedoeling is. Ik had nog een patroon liggen van een eerder gemaakt jurkje. Die heb ik wat langer gemaakt en ik heb de sierstiksels in de hals weggelaten zodat de halslijn met een lint geplooid kon worden. De stofjes (3 x 0,5 meter) kocht ik bij de Stoffenkraam in Sliedrecht. Ik was nog geen 5 euro in totaal kwijt voor dit jurkje.

2 opmerkingen:

  1. What a pretty dress!
    Love the fabric and it's so nicely made!
    Glad to have found you from the FPTFY "Whatever you want Wednesday" Link-up.
    I am now a follower and would love it if you could come visit my blog and follow also!
    Thanks!
    Lisa H.
    lisastuf.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen