dinsdag 19 april 2011

Naailes



Afgelopen maandag heb ik bij Signora Anna in Gorinchem mijn eerste naailes gehad. Het lag al langer in de planning om te leren naaien, maar het kwam er steeds niet van. Toevallig wilde mijn schoonzus die o.a. een winkel in fournituren en wol heeft naailessen gaan geven, en toen was de beslissing snel genomen.
In september heb ik van mijn man een naaimachine gekregen. Gewoon een hele simpele Toyota machine, hij kwam bij de Blokker vandaan. Ik had er al wat naadjes mee gerepareerd, maar veel verder was ik nog niet gekomen. Onlangs was het stoffenspektakel in Gorinchem, de ideale manier om eens flink te neuzen in leuke stofjes en couponnetjes. Mijn "buit" was geweldig. Wel 7 leuke stofjes om (voor mijn dochter) leuke jurkjes en rokjes te naaien.
Knoopjes en garen heb ik niet gekocht, maar haal ik wel weer bij Signora Anna.....toch makkelijk zo'n schoonzus!
Ik had in mijn hoofd om eerst een rokje te naaien, maar bij nader inzien heb ik toch gekozen voor een zonnejurkje. Binnenkort volgen de foto's!