maandag 9 juli 2012

Project 34: Bernina Zomerblog-project

Een paar weken geleden liet ik al weten dat ik was ingeloot voor het Bernina Zomerblog project. Daarvoor kreeg ik een enorme lap stof (2.00mx1.40m) opgestuurd.
Ik besloot na lang denken om een cirkelrok te maken. Het idee haalde ik van het blog Danamadeit. Er staan nog veel meer leuke tutorials op dit blog trouwens. Ik heb de onderzijde afgewerkt met een rolzoom. Tenminste dat wilde ik, maar toen weigerde mijn naaimachine alle dienst. Het is dus een smalle zigzag geworden op knoopsgatstand.
Werkte perfect!!
Ik zocht nog wat om er bovenop te maken, maar wilde het niet te streperig laten worden. In dochterliefs kledingkast lag nog een vrij simpel groen t-shirt. Exact hetzelfde groen wat ook in de stof zat.
Via de site van Craftiness is not optional zag ik het idee van de Madison-dress. Dat moest het worden!
En na een uurtje puzzelen zat de strik op het shirt genaaid.

Haarbandje erbij en ....klaar!! En ik heb nog zeker een meter stof over!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten